Kerndoelen
Kerndoelen zijn streefdoelen en beschrijven wat een leerling moet kennen en kunnen aan het eind van de basisschool. Niet alles wat op school gebeurt, is voorgeschreven in kerndoelen. De kerndoelen gaan over wat in elk geval aan de orde moet komen. Hoe leerlingen het niveau van de kerndoelen behalen, bepaalt de school zelf.
Lees meer op de volgende sites Bron: www.postbus51.nl |
![]()
|
Wereldoriëntatie, de stand van zaken (SLO)
|
|
Kerndoelen en Ke
De kerndoelen zijn de basis waarop de aanbiedingen grotendeels gebaseerd zijn.
KOO valt onder 'Oriëntatie op jezelf en de wereld'. Dit onderdeel bevat vier subonderdelen:
KOO valt onder 'Oriëntatie op jezelf en de wereld'. Dit onderdeel bevat vier subonderdelen:
- Mens en samenleving: kerndoel 34 t/m 39
- Natuur en techniek: kerndoel 40 t/m 46
- Ruimte: kerndoel 47 t/m 50
- Tijd: kerndoel: kerndoel 51 t/m 53
Een kosmisch onderwerp kan het beste belicht worden vanuit het perspectief tijd en ruimte.
Werken met de kerndoelen
De kerndoelen geven een richting aan waarbij vooral in samenhang gedacht moet worden. De samenhang ontstaat door een onderwerp vanuit verschillende invalshoeken te bekijken. Dit houdt in dat er in een aanbieding meerdere kerndoelen daar voren kunnen komen. Je springt al het ware van het ene kerndoel naar het andere.
Op Onderwijs maak je samen staat een goede uitleg hoe je met de kerndoelen kunt werken.
Download de Powerpointpresentatie.
Op Onderwijs maak je samen staat een goede uitleg hoe je met de kerndoelen kunt werken.
Download de Powerpointpresentatie.